Wat doe ik bij schade aan huurmateriaal?

Schade moet je altijd melden. We bekijken dit geval per geval. Je kan je indekken tegen schade door een machinebreukverzekering te nemen. 

Verwante vragen

Ben ik verzekerd tegen brand en diefstal bij Huurland?

Neen. Een verzekering bij Huurland is een machinebreukverzekering, die je indekt tegen schade aan het toestel. 

Geeft Huurland ook opleidingen over het werken met machines, steigers en ander materiaal?

Je kan bij Huurland een opleiding volgen tot bestuurder van een hoogwerker, verreiker, heftruck en minigraver. Alle info vind je hier.

Hoe kan ik een nieuw wachtwoord aanvragen voor de Huurland website?

 Je kan je wachtwoord opnieuw instellen door te klikken op "wachtwoord vergeten". 

Ik vind het product dat ik wil huren niet terug op de site.

Probeer een synoniem in te geven in de zoekbalk. Misschien geven wij deze machine een andere naam.
Vind je het niet? Neem even contact op met een filiaal, we helpen je graag verder

Kan ik een machine uitproberen?

Praktisch valt dit helaas niet te organiseren. We geven je wel een uitgebreide uitleg en handleiding mee in het filiaal.

Op onze website en op ons YouTube-kanaal vind je tal van instructievideo's die je stap voor stap tonen hoe je met de machine moet werken. 

Krijg ik uitleg over hoe een machine werkt?

We geven je een uitgebreide uitleg en handleiding mee in het filiaal. Op onze website en op ons YouTube-kanaal  vind je tal van instructievideo's die je stap voor stap tonen hoe je met de machine moet werken. 

Verkoopt Huurland ook machines en gereedschap?

Wij verkopen geregeld tweedehandsmateriaal. Je vindt de lijst van occasiemateriaal hier terug op onze website.

Wanneer sluit een Huurland-filiaal?

Onze filialen zijn gesloten op zaterdagnamiddag en zondag. 

We sluiten ook op alle Belgische feestdagen. 

Tijdens het bouwverlof blijven we open. 

Je kan natuurlijk altijd bestellen via de website. 

Wat doe ik bij diefstal of vermissing van een machine?

Meld het toestel af, zodat de huur al stopgezet wordt. We bepalen dan een overkoopbedrag.

Wat doe ik bij een storing aan het huurmateriaal?

Tijdens de openingsuren, contacteer je het filiaal. Een verhuurmedewerker staat je graag te woord. We overleggen samen hoe we het probleem zo snel mogelijk oplossen.
Buiten de openingsuren kan je een storing melden via mail naar support@huurland.be. We beantwoorden je vraag binnen de 4 uur. Verdere info hierover vind je onderaan je contract. 

Welk rijbewijs heb ik nodig wanneer ik een aanhanger huur?

Het type aanhangwagen bepaalt welk rijbewijs je nodig hebt. Dit staat vermeld bij elk product op onze website.